Denne side har begrænset support til din browser. Vi anbefaler at skifte til Edge, Chrome, Safari eller Firefox.

HURTIG LEVERING

GLADE KUNDER

HURTIG LEVERING

GLADE KUNDER

Cart 0

Tillykke! Din ordre kvalificerer til gratis forsendelse You are 0 kr away from free shipping.
Beklager, vi har ikke nok af dette produkt.

Produkter
Kombinér med
Send en besked med din bestilling
Subtotal Gratis
Se kurv
Moms beregnes ved kassen

Garanti

Garanti- og anvendelsesbetingelser

Disse garantibetingelser gælder ved salg til erhvervskunder (B2B). Ved forbrugerkøb gælder købelovens ufravigelige regler, og visse dele af disse betingelser finder derfor ikke anvendelse i forbrugersammenhæng, både for nye og brugte maskiner.

Garantien er en frivillig tillægsydelse ud over den lovpligtige reklamationsret og giver kunden ret til afhjælpning af fejl og mangler på de nedenfor angivne vilkår. Betingelserne beskriver garantiperiodens omfang, hvad der er omfattet og undtaget, samt kundens og Companyshop ApS’s respektive forpligtelser i garantiperioden.

 

1. Omfang og varighed

1.1. For nye maskiner ydes der 2 (to) års garanti fra leveringsdatoen, jf. nærværende betingelser, medmindre andet fremgår skriftligt af købsaftalen.

1.2. For brugte maskiner ydes der 3 (tre) måneders garanti fra leveringsdatoen, medmindre andet fremgår skriftligt af købsaftalen.

1.3. Garantien er en frivillig tillægsydelse ud over købelovens reklamationsret (§ 4), og indskrænker ikke kundens rettigheder efter købeloven eller anden ufravigelig forbrugerlovgivning.

1.4. Der er ingen kilometerbegrænsning som forudsætning for garantien – det er leveringsdatoen, ikke kilometerstand, der fastsætter garantiperiodens start og varighed.

1.5. Garantien gælder kun for maskinen som sådan samt dele, som er angivet i garantibeviset eller kravspecifikation, medmindre andet er skriftligt aftalt.

 

2. Hvad dækkes af garantien

2.1. Garantien dækker gratis reparation eller udskiftning af dele, som viser sig at være mangelfulde som følge af fabrikations- eller materialefejl, under forudsætning af, at betingelserne og forpligtelserne i disse garantibetingelser er opfyldt. For brugte maskiner omfatter garantien alene fejl, der må anses for væsentlige i forhold til maskinens alder og forventelige slitage.

2.2. Udskiftning eller reparation sker efter valg fra Companyshop ApS – enten ved at levere ny eller renoveret del eller ved at udbedre fejlen på stedet, hvis det er muligt og skriftligt aftalt.

2.3. Garantien dækker ikke almindelig slitage, forbrugsdele, vedligeholdelsesarbejde eller fejl som skyldes forhold, der er undtaget (jf. sektion 3).

2.4. Ved udskiftning af en defekt del ophører garantien ikke – garantiperioden løber uændret fra leveringsdatoen (dvs. udskiftning giver ikke ny 2-årig garantiperiode), medmindre andet er skriftligt aftalt.

 

3. Hvad dækkes ikke – ansvarsfraskrivelser
Garantien omfatter ikke:
3.1. Skader, fejl eller mangler som følge af:

  • forkert brug eller anvendelse af maskinen i strid med leverandørens eller Companyshop ApS’s anvisninger eller brugsvejledning,
  • manglende, utilstrækkelig eller forsinket vedligeholdelse, herunder manglende overholdelse af serviceintervaller, smøremidler, filtre, sliddele mv.,
  • manglende eller forsinket reaktion på fejl, udsving eller alarmer; dvs. hvor kunden ikke straks har handlet efter at være eller burde være opmærksom på en defekt eller afvigelse,
  • montage, tilføjelse af ekstraudstyr, ændringer eller reparationer udført af andre end Companyshop ApS eller autoriseret servicepartner, medmindre dette er skriftligt aftalt,
  • overlast eller brug under ekstreme forhold, som ikke er i overensstemmelse med maskinens specifikationer (f.eks. brug i meget aggressivt miljø, uautoriseret tuning, forkert transport, forkert opstilling),
  • uheld, skader som følge af tredjeparts handling eller force majeure, samt skader forårsaget af miljøpåvirkning, kemikalier, frost, brand, korrosion eller lignende forhold uden for maskinens design.

3.2. Sliddele og forbrugsdele såsom (men ikke begrænset til) bremser, koblinger, filtre, tætningsringe, slanger, remme og andre dele, hvis funktionsdygtighed naturligt kan forventes at svækkes ved almindeligt forbrug – medmindre andet er skriftligt aftalt.

3.3. Omkostninger forbundet med nedetid, driftstab, tabt arbejdsfortjeneste, transport, afmontering eller genmontering, medmindre andet er skriftligt aftalt. Companyshop ApS påtager sig ikke ansvar for indirekte tab eller følgeskader, med mindre grov uagtsomhed eller tilsvarende bevises. (Se nærmere under § 6).

3.4. Garantien dækker ikke skade eller fejl som var synlig eller burde have været opdaget på leveringsdagen, medmindre kunden har reklameret over denne synlige mangel skriftligt umiddelbart efter levering.

3.5 Reklamationsretten i henhold til købeloven kan kun gøres gældende af den oprindelige køber og overdrages ikke til senere ejere, medmindre maskinen oprindeligt er købt af en forbruger, hvor reklamationsretten følger maskinen efter ufravigelig forbrugerlovgivning, eller medmindre andet er skriftligt aftalt.

 

4. Anmeldelse af garanti­krav

4.1. For at gøre garantien gældende skal kunden straks – og senest 14 dage efter, at kunden har eller burde have opdaget fejlen – skriftligt underrette Companyshop ApS (info@cs24.dk / telefon 53 68 66 68) med beskrivelse af fejlens art, maskinens type, serienummer, leveringsdato samt eventuelle registreringer (timer/kilometer), der dokumenterer anvendelsen.

4.2. Kunden skal give Companyshop ApS adgang til maskinen for undersøgelse og reparation, eventuelt efter anvisning om returnering, transport til autoriseret værksted eller hos kunden. Transport- og logistikomkostninger er som udgangspunkt kundens ansvar, medmindre andet er skriftligt aftalt.

4.3. Kunden skal dokumentere, at den foreskrevne vedligeholdelse og serviceintervaller er overholdt (f.eks. gennem servicerapporter, timetælling, logbog). Manglende dokumentation kan medføre bortfald eller reduktion af garantidækningen.

4.4. Companyshop ApS forbeholder sig ret til at foretage vurdering af fejlen og at fastslå, om garantibetingelserne er opfyldt – herunder om fejlen skyldes dækningsberettiget årsag. Hvis fejlen vurderes at være uden for garantiens dækning, kan kunden faktureres for undersøgelse, reparation og transport (til gældende timepris og vilkår).

 

5. Service og vedligeholdelse – kundens ansvar

5.1. Kunden skal sikre, at maskinen drives og vedligeholdes i overensstemmelse med leverandørens og Companyshop ApS’s anvisninger og brugs- og vedligeholdelses­manualer. Fejl som følge af manglende eller utilstrækkelig vedligeholdelse er ikke omfattet af garantien.

5.2. Kunden skal holde sig orienteret om og straks reagere på alarmer, advarsler, unormale lyde, vibrationer eller andre indikationer på fejl, og før videre brug af maskinen efter sådanne indikationer skal eventuel fejl udbedres eller stoppes i brug.

5.3. Hvis maskinen installeres, opbevares eller transporteres forkert eller i uegnede forhold (f.eks. ekstrem varme, fugt, kemisk aggressive omgivelser), kan garantien bortfalde for skader, der skyldes sådanne forhold.

 

6. Begrænsning af ansvar og udelukkelse af indirekte tab

6.1. Companyshop ApS er ikke ansvarlig for driftstab, tabt arbejdsfortjeneste, produktionsstop, nedetid eller andre indirekte eller følgeskader i forbindelse med maskinens fejl, bortset fra så vidt der foreligger grov uagtsomhed eller bevidst tilsidesættelse fra Companyshop ApS’ side.

6.2. Sælgerens samlede ansvar under denne garanti kan ikke overstige købesummen for den pågældende maskine.

6.3. Denne ansvarsbegrænsning gælder også selvom garantien måtte svigte i sit formål – dvs. selvom reparation eller udskiftning ikke har det tilsigtede resultat – medmindre andet følger af ufravigelig lovgivning.

 

7. Overdragelse og videreførsel

7.1. Garantien gælder for den oprindelige køber og kan – med Companyshop ApS’s skriftlige godkendelse – overføres til en ny ejer, hvis maskinen videresælges, forudsat at alle kommunikative og tekniske krav (vedligeholdelse, dokumentation mv.) er overholdt og at eventuel overdragelse er anmeldt til Companyshop ApS senest 30 dage efter ejerskiftet. Overdragelse af garantien indebærer ikke automatisk overdragelse af reklamationsretten. Reklamationsretten kan kun gøres gældende af den oprindelige køber, medmindre maskinen var købt af en forbruger ved det oprindelige salg, jf. ufravigelig forbrugerlovgivning.

7.2. Ved overdragelse af garantien til ny ejer bortfalder eller reduceres garantien, hvis maskinen har været anvendt under forhold eller i anvendelse, der ikke er omfattet af den oprindelige aftale eller brugsanvisning.

 

8. Forsinkelse og reklamation efter garantien

8.1. Uanset garantien har kunden – hvis maskinen er købt af en forbruger – reklamationsret i henhold til gældende dansk købelov for fejl, der var til stede ved levering eller årsag til fejlen var til stede ved levering.

8.2. Hvis kunden har fået en defekt repareret under garantien, og samme fejl (eller åbenbart tæt beslægtet fejl) opstår igen inden for to år fra den oprindelige leveringsdato, kan kunden vælge at gøre krav gældende på samme vilkår som tidligere, såfremt betingelserne i garantien fortsat opfyldes.

8.3. Hvis en garanti-dækning har ført til udskiftning eller reparation af maskinen eller komponenter, giver dette ikke automatisk en ny garantiperiode.

8.4. Reklamationsretten i henhold til købeloven er knyttet til den oprindelige køber og kan ikke overdrages til ny ejer i tilfælde af videresalg, medmindre købet oprindeligt blev foretaget af en forbruger, hvor reklamationsretten følger maskinen i henhold til ufravigelig forbrugerlovgivning. I tilfælde af videresalg fra en ikke-forbruger til en ny ejer bortfalder reklamationsretten således over for Companyshop ApS, medmindre særskilt og skriftligt aftalt.

 

9. Tvister og lovvalg

9.1. Disse garantibetingelser og enhver tvist herom er underlagt dansk ret.

9.2. Tvister som ikke løses i mindelighed, kan indbringes for den danske domstol med værneting i Københavns Byret, medmindre der foreligger en anden skriftlig aftale mellem parterne.

9.3. Hvis kunden er forbruger, kan vedkommende i øvrigt indbringe tvisten for det danske Forbruger­klagenævn.

 

10. Øvrige betingelser

10.1. Garantien kan kun påberåbes, hvis kunden kan dokumentere købet af maskinen ved faktura udstedt af Companyshop ApS. Identifikation af maskinen sker på grundlag af maskinens serienummer/identifikationsplade og Companyshop ApS’ registrering af det pågældende salg.

10.2. Garantien er kun gyldig, så længe kunden ikke er i restance med betalinger til Companyshop ApS.

10.3. Garantien kan ikke kombineres med øvrige garantier eller servicekontrakter, medmindre andet er skriftligt aftalt.

10.4. Companyshop ApS forbeholder sig ret til at ændre eller supplere disse garantibetingelser ved fremtidigt salg, men sådanne ændringer har ikke indflydelse på garantier allerede påberåbt eller givet på baggrund af en konkret skriftlig aftale.

 

Disse garantibetingelser gælder for maskiner leveret af Companyshop ApS fra og med nedenstående ikrafttrædelsesdato og forbliver gældende, indtil de erstattes af en opdateret version. Eventuelle ændringer i garantibetingelserne har ingen tilbagevirkende kraft på maskiner, hvor garantien allerede er trådt i kraft ved levering.

Version: 1.0
Ikrafttrædelsesdato: 30 / 10 / 2025
Companyshop ApS